Nu inteleg iaurtul..

Nu suport iaurtul şi mai ales reclamele la iaurt. Sînt cele mai tîmpite reclame, poate în afară de cele la detergent.

-Superficial vorbind aş putea spune că nu suport iaurtul pentru că mi se pare un produs penibil. Ce mama dracului e iaurtul dacă nu un lapte alterat de o bacterie? Şi de ce aş cumpăra lapte alterat? Păi carne alterată cumpăr? Nu. Iau din piaţă fructe fleşcăite? Nu. Comand eu la terasă bere răsuflată? Niciodată. Atunci care e ideea?

-Dar nu despre asta e vorba. Ce mă enervează de fapt e atitudinea produsului care se numeşte iaurt. În primul rînd că producătorii de iaurt şi reclamele lor ne iau pe toţi de proşti.

-Dacă te uiţi la o reclamă la iaurt ai impresia că toţi consumatorii de iaurt sînt nişte imbecili . Se bucură de bifidus esensis ca de Moş Crăciun, se imunizează şi se simt bine în interior. Nino-nino-danonino, hai sictir că nu sîntem proştii tăi!

-În al doilea rînd mă scoate din sărite faptul că există mai multe feluri de iaurt. Cel puţin aşa se zice, deşi mie mi se pare o idioţenie cruntă. Adică există iaurt de băut, de parcă ar există şi iaurt care se foloseşte la altceva. Aţi auzit vreodată de iaurt de spălat pe maini sau de iaurt de citit? Nu. Cît timp nu există măcar iaurt de strîns şuruburi şi iaurt de dat cu aspiratorul eu unul refuz sintagma “iaurt de băut”!

-Îmi veţi spune probabil că ar putea să existe iaurt de mîncat. În primul rînd, aţi auzit voi pe cineva să spună “iaurt de mîncat”? Foloseşte cineva sintagma asta? Iarăşi, nu. Asta pentru că toată lumea ştie ce este iaurtul şi nimeni nu îşi pune problema ce faci cu el, cum îl foloseşti.

-Poţi să-l bei, să-l mănînci sau să-l pui în prăjituri (probabil), dar nu simţi nevoia să-ţi spună cineva ce să faci cu el. Şi încă ceva, dacă nu v-am convins. Avînd în vedere că ciorba e lichidă, cum o consumi: o bei sau o mănînci?

-Devine o problemă de logică elementară. Avem genul proxim “iaurt” şi diferenţa specifică “de băut”. De vreme ce nu există o subspecie a lui “iaurt”, la ce mai foloseşte precizarea “de băut”? De ce producătorii de iaurt au ales să scrie pe fiecare cutie “iaurt de băut”? Au existat incidente? Oamenii s-au accidentat pentru că au folosit iaurtul la altceva decît la băut? Dacă da, atunci mă întreb ce dracu au făcut cu el?!

-Aţi auzit cumva la ştirile de la ora cinci că un bărbat de 35 de ani din Caracal şi-a înjunghiat tatăl cu un iaurt? Sau că o femeie a accidentat mortal un pieton în timp ce îşi conducea în mare viteză iaurtul proprietate personală? Nu, n-aţi auzit, pentru că la astfel de evenimente se folosesc topoare, maşini şi altele.

Un răspuns to “Nu inteleg iaurtul..”

  1. Un tip oarecare Says:

    Injunghiat cu un iaurt,hahaha.
    Chiar ma gandeam cand o sa mai postezi ceva nou,mi-ai facut ziua.

Lasă un răspuns

